SEO PR: czym jest i w jaki sposób go wykorzystać?
Prowadzisz własną firmę i chcesz, żeby była bardziej widoczna w internecie? Marzysz o tym, by zaufało Ci więcej klientów? Zatem zapamiętaj te enigmatycznie brzmiące słowa: SEO PR. Dzięki tym działaniom poprawisz wizerunek marki, a jednocześnie zbudujesz widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
1. SEO PR: co to takiego?
2. SEO PR: korzyści
Być może wiesz już, na czym polega klasyczne SEO. Oczywiście i ono przynosi rezultaty, jednakże możesz wzmocnić działania SEO, łącząc je z Public Relations. Jakie korzyści z tego wynikają i co warto na ten temat wiedzieć?
1. SEO PR: co to takiego?
SEO PR to połączenie dziedzin SEO (Search Engine Optimization) i PR (Public Relations) w celu pozycjonowania wizerunku marki. Po co łączyć SEO i PR?
Działania PR polegają na kształtowaniu wizerunku firmy w odniesieniu do ogółu odbiorców. Wśród tych działań możemy wymienić m.in. sposób komunikacji, język publikowania treści i stylistykę, wartości i cele marki, a także sposoby, w jakie je realizuje. To także szereg nieszablonowych działań, których celem jest budowanie wizerunku marki i dotarcie do potencjalnych klientów.
Z kolei strategię SEO (pozycjonowanie) buduje się, żeby zoptymalizować stronę internetową pod kątem wytycznych wyszukiwarki (głównie są to działania w wyszukiwarce Google). Wśród działań podejmowanych pod kątem SEO, należy wskazać m.in. optymalizację treści, analizę znaczników HTML, adresu URL i prędkości konkretnej strony, a także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne (tzw. link building).
SEO PR powyższe działania łączy w jedno, maksymalizując efekt.
2. SEO PR: korzyści
Żyjemy w świecie, w którym niezwykle ważne jest to, by nasza firma była widoczna w internecie. Gdy jej nie ma w wyszukiwarce, nie istnieje też dla klienta. Ale sama widoczność nie wystarczy, by dotrzeć do grupy docelowej. Niezwykle ważne jest to, jak zaprezentujemy naszą markę. Dlatego tak ważne jest umiejętne działanie w mediach społecznościowych, pozycjonowanie wizerunkowe, content marketing, publikacja treści, które przyczynią się do tworzenia pozytywnego wizerunku firmy.
Jeśli nie wiesz, w jaki sposób działać w wyszukiwarce internetowej, na czym polega strategia PR i strategia SEO – nie przejmuj się. Wielu właścicieli firm i sklepów internetowych nie radzi sobie z działaniami, które są tak istotne, by móc zbudować pozytywny wizerunek marki, zyskać klientów i renomę. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy znają się na swojej pracy (np. funkymedia) i wiedzą, jak osiągnąć sukces w sieci.